۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

بررسی اجمالی پدیده احمدی نژاد




قصد این نوشتار کالبد شکافی علمی ,تاریخی  احمدی نژاد نیست بلکه هدف بررسی اجمالی پیدایش پدیده ای است بنام احمدی نژاد.  احمدی نژاد پدیده ای است اگر چه نه چندان استثنائی ولی تقریباً درشکل وشمایل خودش کم نظیر.  اوپدیده ای است ناهمگون دریک قالب وکالبد ناموزون مثل اسلاف خویش که درتاریخ بسیار دیدیم که آنان نیز چون اوبنام خدمت به ملت به ملت خود خیانت ها وجنایت ها کردند که در تاریخ ثبت است .از این رومی شود گفت که اوامروز وصله ای است ناجوربردامن مردم ایران و دملً عفونت زایی است چرکین که امروز ازلایه های زیرین اقشار انگلی جامعه که رگه هایی از آن به تناسب قشرگری وعقب ماندگی این اقشار که پایگاه اورا از حیث وابستگی های سیاسی وفرهنگی واجتماعی اش البته نه در قاعده وقانون بلکه دراستثنا یعنی همین رگه های که اشاره شد, تشکیل می دهد سر بر آورده وامروزمردم به چشم خود می بینند که او نه نعمت چنانکه آقایش می گوید بلکه مایه  نکبت وسرافکندگی کشورماست که بلای جان فرد فرد مردم نجیب ایران گشته . ریشه اش را به اسلاف یهودی اش نسبت می دهند وعقیدومرام اش رادرخارج به اخوان المسلمین مصرودر داخل به فرقه مصباحیه . پدیده احمدی نژآد پدیده ای نیست که نا خواسته به شکل جهشی یک شبه سر از تخم بیرون بر آورده با شد , اوعنصری بود درآب ونمک خوابانده شده ,که سالها پیش ازاین توسط انجمن معلوم الحالی چون انجمن حجتیه (فرقه مصباحیه) کشف وبازسازی شد ,تادر چین روزی از اندرونی به بیرونی آورده شود. او  فردی نیست که بدون چنین گذشته وزمینه ای راه هزارویک شب را یک شبه طی کرده باشد ودست به چنین اقدامات کودتادی بزندو خواب رابرعالم وآدم حرام کند و روزگار خوش که چه عرض کنم جان بهترین جانان راازمردمان بستاندوخانواده ها داغدار کندو مادران به سوگ عزیزانشان نشاند وپدران را یک شبه موی سرسپید گرداند! احمدی نژاد به تنهایی صرفا شخصی است هوچی گروعوام فریب و نوکرصفت . به قول عوام الناس او در مقابل ملت ایران که چنین رستاخیز با شکوهی چون جنبش سبز آزادی رابه پاکرد رقمی نیست .اما نباید فراموش شود که او عروسک خیمه شب بازی است که بدون حمایت هدایت کننده گانش مصتاق این ضرب المثل ایرانیست که می گوید مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست و... بلکه باتشکیلات مخوف وسابقه داری چون اخوان المسلمین وعقبه های ریزو درشت آن مثل فرقه مصباحیه علی خامنه ای ومصباح یزدی درنبرد است (انجمن حجتیه ).
 مردم ما درانتخابات اخیرکه منجر به کودتای خونین شد بارویکردی کاملاً مدنی ومسالمت آمیز,درعین حال با نفرتی خفته درضمیرخویش خواستند باریختن رای خود به صندوقها اورا ازصحنه سیاسی کشورحذف وعزت واعتبارشان رادرنزدجهانیان افزون نمایند. ,این یعنی مدنی ترین ومسالمت آمیزترین فرم جابجای قدرت سیاسی در یک کشور. ولی جناح نظامی ,امنیتی اقتصادی حاکم با کودتای مخملین خود وبا دهن کجی بی شرمانه ای به خواست مردم بپا خواسته زورگویانه که حاکی از جنایاتی در تاریخ ماندگار است چنین نا جوانمردانه پاسخ داده و از نودرمقابل چشمان حیرت زده دنیا این پدیده شوُم رادوباره بر مسند خویش ابقاکردند .  پدیده احمدی نژاد و زمینه ای  که توانست اورا پرورش داده وبرمسند قدرت به نشاند وسرکرده دولت نماید را,باید از ابعاد گوناگونی بررسی کرد که از حوصله این نوشته  خارج است .
 احمدی نژاد نماینده ی بی چون چرای  لومپنیسم تحصیل کرد ه ای است در قالب مذهب ارتجاعی که در پی نا به سامانیهای  انقلاب 57 برای تصرف حاکمیت , به شکل زیر زمنی و خزنده واردور خیز کرده بودودرانتظارفرصت بود. اوبا حمایت وراهنمایی فرقه مصباحیه وانجمن اسلامی بازار یعنی حزب موتلفه اسلامی امروزی , به تناسب سمت وسوی رویداد ها در مسیری نادرست به راحتی این گردنه های پر فرازونشیب منحرفانه خود رادر جاده خیانت به انقلاب بهمن توسط انجمن حجتیه و با تفسیری روزمره برای پیشبرد اهداف خود تحریف و یکی را پس از دیگری پشت سر گذاشت. نتیجه آن شد که امروز اندیشه ارتجاعی فرقه مصباحیه می رود که تمامی قدرت سیاسی ,اقتصادی ,فرهنگی را یک جا تصاحب وقبضه  کند.
در جامعه ای که مناسبات افتصادی و اجتماعی به لحاظ تاریخی کاملاً ,ناهمگون در کنار هم قرارمی گیرند. بالطبع فرهنگ های متفاوتی نیز درکنار این مناسبات وجود دارند که به لحاظ ترکیب ساختارهای اجتماعی در عین نا همگونی در ارتباط تنگاتگ با هم عمل می کنند که ازمجموعه درون آنها می تواند آدم فرصت طلبی  چون احمدی نژاد نیز بیرون بیاید وفاجعه ها به پا کند چنانکه کرد. 
در نهادهای لومپنیسم که از بین اقشارلایه های پاینی جامعه سر برمی آورند گاها آدم های چون احمدی نژاد هم رشدونمومی کنند.این نوع جماعت  بعلت نداشتن پایگاه مناسب اجتماعی دربین جمعیت متمدن جامعه شهری و روستایی چون  هیچگاه ازاحترام و ارزشی به درد خوربهره مند نیستند. وبه لحاظ خصوصیات فردی  دارای کمبود های هستند که دائم در اندیشه تلافی جویی وانتقام گیری ازحریف یا حریفان  خودمی باشند. درعین داشتن  تفکرات مافوق ارتجاعی که برخاسته از سنت تاریک اندیشی آنان  است . در دنیای مدرن نیز زندگی می کنند . و می خواهند وجه مدرنیته جامعه را در سیاه چال های عقب ماندگی به بند کشند . در عین تظاهر به آرمان گرایی به هیچ اصول و آرمانی اعتقاد ندارد . دروغ گویی است زرنگ با سیمایی دلقک مامانه درمقابل  بالاسری ها , اما عبوس وخشن در مقابل زیردستان خود . درعین نادانی خود را در همه ی زمینه ها دانا ترین می نمایاند . در حال دزدی پزامینی وامانت داری می دهد . او آیینه تمام نمای سقوط فرهنگ و تمدن بشری است .  لجاج و عنادشان ,ریشه در یک سو نگری و مطلق انگاری بی انعطاف داردو اوج غلو و اغراق است .
احمدی نژاد خودپسندی است که در خود شیفتگی دیوانه وارش هیچ عقل و منطقی جای نمی گیرد .  در آنه واحد بدون هیچ احساس شرم و حیا از این رو به آن رو می شود . هر گاه نیز کم آورد با نیرنگی دیگر به روتوش تزویر و خدعه  خویش بر می آید .  وقاحت ، گستاخی و عوام فریبی جنون آمیز اش مثال زدنی است . اما ماندگارنیست ,بلکه رفتنیست!

هیچ نظری موجود نیست: