۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

آغاز بازی اتمی آمریکا با ایران !




امروزدرخبرها داشتیم که ,صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه باقرارداد ژنودرمورد اورانیم غنی شده که قرارشده ایران آنرازطریق روسیه دریافت کند, مخالفت کرده واین نوع قراردادهارا پایمال کردن منافع کشورقلمداد کرده است . این راگفتم تابه این نتیجه برسیم که بعضی مواقع مخالفان سیاسی ,عقیدتی هم درمقابل استعدلال وقدرت تحلیل حریف یاحریفشان درآنپاس سیاسی قرارمی گیرند,مثل همین شیخ صادق لاریجانی البته گمانها براین است که ایشان به تنهایی نه, بلکه به نیابت ازطرف بیت رهبری ماموریت داشته ازاین طرح که برسرآن هنوزدراندرونی آقا بحث وجدل فراوانی ادامه دارد انتقاد وبا آن مخالفت کند. گویا تحلیل سیاسی آقای موسوی دربیانیه اخیرش (شماره 14) که ازقدرت تحلیلی فوق العاده تیزبینانیه ای برخوداراست ,بد جوری به لانه مورچگان آب رها کرده که ناچارشده اند آنرا به بیرون هم درزبدهند. این حاشیه را نوشتم تا شما را بیشتردرجریان این خبر وآن بخش ازبیانیه تحلیلی میرحسین موسوی قرارداده باشم ,امید که مورد توجه واقع شود.

میرحسین موسوی:
 راه سبز ما یک مسیر عقلانی است و این یک بشارت است، زیرا نشان می‌دهد که ما تا انتها بر سر خواسته‌های خود مستحکم خواهیم ایستاد. اگر دچار تندروی و رفتارهای افراطی بودیم شک نکنید که با دستانی خالی از نیمۀ راه باز می‌گشتیم، زیرا افراط راه را برای تفریط باز می‌کند. اگر برای قبول این حقیقت به مثال نیاز دارید به سیاست خارجی دولتمردان بنگرید. همان وقتی که آنان مناسبات بین‌المللی کشور را به اغراض تبلیغاتی آلوده کردند و از خردورزی و متانت کناره گرفتند می‌شد حدس زد که به زودی مصالح بلندمدت مردم را به هیچ معامله خواهندکرد. شانزده سال پیش از این تهیه سوخت برای تاسیسات هسته‌ای تهران امری بود که نه مسئولان و نه رسانه‌ها انجام آن را یک خبر مهم تلقی نمی‌کردند. امروز قسمت اعظم محصول فعالیت‌های هسته‌ای کشور ،که این همه جاروجنجال به خود دیده و چندین تحریم برای ملت به همراه آورده است، گویا باید برای تامین همین نیاز ساده تحویل کشورهای دیگر شود، شاید بعدها لطف کنند و اندکی سوخت در اختیار ما بگذارند. آیا این یک پیروزی است؟ یا یک تقلب آشکار، که چنین تسلیمی فتح‌المبین نامیده شود؟

دولتمردان نه مشکلات جهان را حل کردند و نه بر حقوق تردیدناپذیر ملت خود تاکید نمودند، که با گشاده‌دستی از این حقوق عقب نشستند. آنها نشان دادند که حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط‌گرند. حتی اگر با تلاش دلسوزان از واگذاری دستاوردهای کشور در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جلوگیری شود از عواقب افراط و تفریط‌های دولتمردان ایمن نشده‌ایم، زیرا رفتارهای آنان زمینه را برای اجماع بین المللی جهت اعمال تحریم‌ها و فشارهای بیشتر به ملت ما فراهم کرده است.

چیزی که ما می‌توانیم از این ماجرا بیاموزیم آن است که خود دچار افراط نشویم. دیر یا زود – بلکه به امید خدا بسیار زود – مخالفان مردم صحنه را ترک می‌کنند. آیا آن روز باید کشوری تخریب شده برای ملت باقی بماند؟ آن چیزی که امروز باید نگران آن باشیم مصالح کشور است، زیرا کشور جز صاحبان اصلی‌اش کسی را ندارد که در این باره ابراز نگرانی کند. ساختن فردا را باید از امروز آغاز کنیم. باید برای فردا چنان مهیا باشیم که اگر همین فردا از راه رسید یکه نخوریم. باید هریک از ما مردم نه فقط نقش پیشوایی که مسئولیت آن را نیز بر عهده خود احساس کنیم.

به گزارش خبرگزاریهای داخلی، صادق لاریجانی که امروز یکشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن می‌گفت، افزود که در خصوص فعالیت هسته‌ای، «به راحتی نباید منافع خود را نادیده بگیریم

براساس پیش‌نویس این توافقنامه، قرار است ایران ۷۵ درصد از اورانیوم خود که با خلوص ۳.۵ درصد غنی کرده را در اختیار روسیه قرار دهد و به ازای آن، اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۱۹.۷۵ درصد دریافت کند.

درادامه می خوانیم:

در این پیش‌نویس، فرانسه نیز به عنوان کشور واسط عمل کرده و با دریافت اورانیوم غنی‌شده از روسیه، آن را به شکل لوله‌های سوخت که تنها قابلیت استفاده در مرکز تحقیقات هسته‌ای تهران را دارد، به ایران تحویل خواهد داد.

صادق لاریجانی:

رئیس قوه قضائیه همچنین به موضوع آغاز مذاکره با آمریکا اشاره کرده و گفته است: «ما اگر بدون دقت و ظرافت به طرف مذاکره با آمریکا پیش برویم و مبنای کار را سخنان ظاهری قرار دهیم، نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم

صادق لاریجانی افزوده که رابطه ایران با آمریکا «منع ذاتی» ندارد و نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای در این‌باره «فصل‌الخطاب» است.(این یعنی آغازگرگم به هوابازی با شیطان برزگ برای رفتن بسوی مماشات با آمریکا در غیاب نماینده گان واقعی مردم,اگرزمانی نوک عبای خاتمی به کت همسایگان آمریکا می خورد,این عمل ایشان جزء گناهان کبیره بود ومعصیت محسوب می شد,اما امروزآقایان چنین کرنش می کنند وهیچ قباحتی هم برایشان متصورنیست).


علاءالدین بروجردی: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، این پیش‌نویس را باعث افزایش «بی‌اعتمادی» ایران به غرب عنوان کرده است.

آقای بروجردی گفته که «ما در یک بی‌اعتمادی گسترده نسبت به غربی‌ها به سر می‌بریم و این عدم اعتماد را تمام کشورهای ۱+۵ ثابت کرده‌اند


کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز امروز یکشنبه در واکنش به این پیش‌نویس گفته که گزینه اول ایران، «خرید سوخت» برای مرکز تحقیات اتمی تهران است و «راه دوم اين است که خودمان درصد غنی‌سازی را از زير پنج درصد به بالای پنج درصد افزايش دهيم

آقای جلالی در عین حال، پیش‌نویس توافقنامه وین را «قابل تامل» ارزیابی کرده و افزوده که «بايد اولاً ضمانت‌های اجرايی کامل وجود داشته باشد و ثانياً اين مبادله همزمان انجام گيرد,تازه من مطمعین نیستم بازهم منافع مان تامین شود






هیچ نظری موجود نیست: